درد بعد از ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یکی از اعمال جراحی شایع در بین افراد بخصوص در زنان می باشد .زیرا زنان بعد از زایمان دچار شلی شکم می باشند . تجمع ناهمگون در ناحیه شکم ، تاثیر منفی روی ظاهر فرد دارد .شکم و پوست افتاده به ورزش و رژیم لاغری هم مقاوم هستند . بنابراین تنها راه برای درمان این بیماران ابدومینوپلاستی است . با برش در ناحیه زیر شکم ایجاد می شود و پوست  چربی اضافی برداشته می شود . در این جراحی می توان عضلات شکم را سفت کرد . این مورد بخصوص در زنانی که زایمان داشته اند مهم است . زیرا زایمان باعث شل شدن عضلات شکم می شود . مقداری از برآمدگی چشم با این روش سفت کردن برطرف می شود.

درد-بعد-از-ابدومینوپلاستی

فرق لیپوماتیک با جراحی زیبایی شکم

در مواردی که پوست و چربی در ناحیه شکم زیاد بوده و شل می شود لیپوماتیک روش پیشنهادی نیست تنها با روش ابدومینوپلاستی می توان این چربی ها را برطرف کرد . زیرا لیپوماتیک تنها چربی های اضافی را خارج می کند و کاری به پوست اضافی ندارد . همچنین در این روش پزشک کاری به عضلات شکم ندارد بنابراین این ناحیه سفت نمی شود . بهترین راه حل معمولا بعد از زایمان ها ابدومینوپلاستی می باشد .

ورم بعد از ابدومینوپلاستی

بعد از عمل حدودا یک هفته بیمار باید به صورت خمیده راه برود . میزان اسکاری که برای هر بیمار متفاوت است . این موضوع به جنس پوست بیمار بستگی دارد . هرچه رنگ پوست سبزه تر باشد جای اسکار بیشتر نمایان است و هرچه روشن تر باشد کمتر جای اسکار باقی می ماند . ورم در ناحیه شکم بعد از عمل طبیعی است ولی خفیف می باشد در صورتی که فرد خونریزی مشاهده کند باید با پزشک خود در میان بگذارد .

بعد  از عمل به بیمار توصیه می شود از انجام ورزش های سنگین خودداری شود و در هفته اول تنها راه برود . بعد از 6 هفته فرد می تواند ورزش را شروع کند .برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر مه سا هادی فر جراح زیبایی زنان شماره ٢٦٤٥٩٥٧٣- ٢٦٤٥٩٣٨٢ تماس بگیرید. برای دیدن نمونه کارهای جراحی زیبایی سینه به  اینستاگرام مراجعه کنید.

گن بعد از ابدومینوپلاستی

تا 48 ساعت بعد از عمل پزشک دو درم در ناحیه شکم قرار می گیرد . بیمار باید بعد از عمل جراحی زیبایی شکم به مدت 6 هفته تا دو ماه باید گن مخصوصی استفاده کند .

رژیم غذایی بعد از ابدومینوپلاستی

برخی افراد تصور می کنند با انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی محدودیتی در خوردن و بی تحرکی ندارند . در صورتی که این تصور اشباه است و فرد نباید از غذاهای بسیار چرب و فست فود استفاده کند. مصرف ماهی و امگا 3 و ویتامین را در برنامه غذایی خود قرار دهید . مصرف آناناس تازه به بهبود زخم کمک فراوانی می کند.

ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی