تیرگی لبه های واژن

تیرگی لبه های واژن از جمله مشکلاتی است که برای اغلب خانم ها پیش می آید . زنان به دلایل

بسیاری دچار این مشکل می شوند. از بین بردن موهای زائد با ژیلت یکی از دلایل تیره شدن واژن می باشد .استفاده از ژیلت نه تنها باعث تیرگی پوست در ناحیه تناسلی می شود بلکه باعث به وجود آمدن جوشهای بزرگ یا کوچکی می شوند که دردناک و قرمز رنگ می باشد ( فولیکولیت). برای رفع موهای زائد بهتر است از لیزر و کرم های موبر استفاده کنید.

تیرگی-لبه-های-واژن

زمان مراجعه به پزشک برای تیرگی لبه های واژن

افراد برای دو هدف عمده به پزشک متخصص مراجعه می کنند :

1. درمانی
  2. زیبایی

زنانی که صرفا برای رفع تیرگی واژن به جراح زیبایی زنان مراجعه می کنند برای زیبایی اقدام می کنند . در صورتی که تیرگی لبه های واژن به همراه درد ، سوزش و ترشحاتی با بوی نامطبوع از واژن باشد باید به پزشک متخصص برای درمان مراجعه شود. در صورتی که تیرگی واژن به همراه این علائم باشد احتمال عفونت در زن وجود دارد .

درمان تیرگی لبه های واژن

سفید کردن ناحیه تناسلی برای رفع تیرگی آن می باشد . در واقع این یکی از روش های جراحی زیبایی واژن می باشد که دارای اثرات طولانی مدت می باشد. از جمله روش های دیگر لیزر بلیچینگ واژینال می باشد که برای رفع تیرگی پوست واژن و اطراف مقعد استفاده می شود .

نحوه استفاده از لیزر برای سفید کردن واژن

در ابتدا پزشک متخصص از داروی بی حسی در موضع واژن استفاده می کند. سپس از دستگاه پیشرفته ای با تاباندن اشعه بر روی واژن استفاده می شود . یکی از دلایل تیرگی واژن وجود رنگدان های پوستی به نام ملانین می باشد که از طریق تاباندن اشعه بر روی پوست از بین رفته و پوست این ناحیه سفید می شود.

اثر کرم های سفید کننده واژن دائمی است ؟

امروزه تبلیغات زیادی برای سفید کردن واژن با روش های خانگی و انواع کرم های موضعی می باشد . استفاده از این روش ها بی تاثیر نبوده ولی موقت می باشد و اثر آن طولانی مدت نیست . در صورتی که می خواهید از این روش ها استفاده کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید زیرا عوارض جبران ناپذیری به فرد وارد می کند.

هجده − 3 =