علت تیرگی واژن

امروزه راهکارهای زیادی برای زیبایی واژن زنان وجود دارد. یکی از این روش ها جراحی زیبایی زنان می باشد. از آنجائیکه مقوله زیبایی امری نسبی است نمی توان برای آن استاندارد مشخصی تعیین کرد. به همین دلیل پزشک نمی تواند درباره زیبایی ناحیه تناسلی زن نظر قطعی به ترمیم دهد و فقط در صورتی که نیاز به درمان باشد می تواند فرد را راهنمایی کند . یکی از این موارد رفع تیرگی واژن می باشد که در صورتی که با درد و بوی نامطبوعی همراه باشد باید اقدامی برای درمان آن صورت بگیرد.

علل تیرگی واژن

ناحیه تناسلی زن به دلایلی به شرح ذیل تیره رنگ می شود:

1. پوشیدن لباس زیر و شلوار تنگ از شایع ترین دلایل تیرگی واژن می باشد .
  2. استفاده از ژیلت یا تیغه مصرف شده برای اصلاح موهای ناحیه تناسلی
  3. استفاده بیش از حد از ژیلت برای اصلاح موهای زائد واژن
  4. پیاده روی بیش از حد
  5. مصرف برخی از داروها سبب تیرگی واژن می شود که در این صورت با پزشک خود درمیان بگذارید.
  6. تغییرات هورمونی
  7. استفاده از لباس زیر غیر استاندارد ( از لباس زیر گیاهی یا نخی استفاده کنید و روزانه آن را تعویض کنید.)

استفاده از روش های غیراستاندارد برای تیرگی واژن

امروزه با موج زیادی از تبلیغات برای جراحی زیبایی واژن روبرو هستیم. از آنجائیکه ناحیه تناسلی زن دارای حساسیت ویژه ای است باید از روش های استاندارد برای زیبایی آن استفاده کرد. استفاده از روش های خانگی مانند استعمال لیمو به واژن و استفاده از پمادهایی برای سفید کردن واژن بی تاثیر بوده یا تاثیر ان موقت می باشد . روشی استاندارد برای سفید کردن واژن می باشد . در این روش از لیزر مونالیزا برای جوانسازی وازن تحت نظر پزشک متخصص روشی بی خطر و بدون درد برای فرد می باشد. برای انجام لیزر حتما به مراکز درمانی استاندارد مراجعه کنید زیرا در غیر اینصورت موجب سوختگی پوست این ناحیه می شود.

چهار × دو =