علت گشاد شدن واژن در زنان

طبق آمار به دست آمده 80 درصد زوجین به دلیل مشکلات جنسی از هم جدا شده اند . بنابراین کیفیت رابطه جنسی در تثبیت رابطه زوجین نقش مهمی دارد . یکی از مسائلی که رضایت جنسی در طرفین را تحت تاثیر قرار می دهد ظاهر واژن زن می باشد . گشادی واژن یکی از مسائلی است که بسیاری از زنان برای درمان آن به جراح زیبایی زنان مراجعه می کنند .

علت گشاد شدن واژن در زنان

تاثیر رابطه جنسی در گشادی واژن

بنا بر تصور اکثر افراد گشادی واژن به دلیل رابطه جنسی زیاد رخ می دهد که اشتباه می باشد و دلیل علمی هم ندارد . در طول علم پزشکی نیز حتی یک مورد نیز به این دلیل گزارش نشده است.

علل گشادی واژن

• ضعیف بودن جدار واژن
  • زایمان طبیعی
  • انجام فعالیت های شدید بدنی مانند بلند کردن وزنه های سنگین ( در بدنسازی )
  • عدم انجام ورزش کگل ( برای تقویت عضلات کف لگن ) بعد از زایمان طبیعی
  • زایمان های متعدد

درمان گشادی واژن

درمان گشادی واژن با نخ

بالارفتن سن علاوه بر اینکه باعث تغییرات فیزیولوژی در عملکرد بدن می شود باعث ایجاد تغییر در ظاهر فرد می شود. یکی از این تغییرات افتادگی و شلی واژن در زن می باشد. برای اصلاح آن باید ناحیه پرینه را با استفاده از نخ بالا برد امکان پذیر می باشد که به آن لیفت واژن با نخ نیز می گویند.

روش های درمان گشادی واژن با نخ

1. در روش اول از نخ های قابل جذب برای بالابردن پرینه و تنگ کردن واژن استفاده می شود . در این روش از بیهوشی استفاده نمی شود و خونریزی نیز در طی لیفت واژن مشاهده نمی شود.
  2. این روش مانند روش قبلی می باشد با این تفاوت که اثر آن بیشتر بوده و با کلاژن سازی در ناحیه واژن ، باعث جوانسازی این ناحیه می شود.

درمان گشادی واژن با پرینورافی

در واژن قسمتی به نام پرینه وجود دارد که بین رکتوم و واژن قرار گرفته است . در صورتی که این قسمت آسیب ببیند یا پاره شود بر اندازه دهانه ورودی واژن تاثیر گذاشته و گشادتر از حالت عادی می شود. در این صورت از جراحی تنگ کردن واژن با پرینورافی استفاده می شود . پرینورافی با استفاده از لیزر می باشد که در بین خانم ها بسیار شایع می باشد .

پرینورافی برای تنگ کردن واژنی انجام می گیرد که به دلیل انجام رابطه و یا انجام زایمان طبیعی واژن به اصطلاح گشاد شده است، همان لحظه که زایمان طبیعی به اتمام رسید جراح زیبایی زنان می تواند با چند بخیه واژن را تنگ کند.در این روش اگر واژن بیش از اندازه تنگ شود عمل دخول به سختی انجام می شود و پس از زایمان زنان با سردی به رابطه نزدیک می شوند و زمانی که دراین حد تنگ شود لذتی از رابطه خود نخواهند برد.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

جراحی زیبایی واژن

تنگ کردن واژن