لیزر واژینال

دیواره واژن در اثر یائسگی و زایمان نازکتر و خشک تر می شود که به آن آتروفی واژن می گویند.آتروفی منجر به دیسپورونیایی می شود که معمولا به عنوان بیماری دردناکی شناخته می شود. لیزر واژینال با جوانسازی واژن از آتروفی آن پیشگیری می کند.

لیزر-واژینال

علل لیزر واژینال

آتروفی واژن به دلیل کاهش سطح استروژن می باشد. از علائم این اختلال سوزش و خارش به همراه درد در ناحیه واژینال می باشد. برای تسکین درد از داروهایی نظیر استروژن استفاده می شود. این داروها به صورت قرص، شیاف و کرم می باشد . مصرف شیاف و کرم دارای تاثیر بیشتر و عوارض کمتری نسبت به قرص می باشد .

لیزر مونالیزا تاچ

علاوه بر لیزر واژینال امروزه از روش جدیدتری به نام لیزر مونالیزا تاچ می باشد که علاوه بر درمان آتروفی واژن باعث بهبود بی اختیاری ادرار می شود. همچنین این روش نوعی جراحی زیبایی واژن می باشد که باعث جوانسازی واژن می شود.

نحوه انجام لیزر واژینال

برای عدم آسیب رساندن به عصب های واژن لبه های آن گره زده می شود. با تاباندن لیزر باعث تحریک پوست این ناحیه به کلاژن سازی شده و به تقویت جریان خون کمک می کند .در نتیجه ضخامت دیواره واژن افزایش پیدا کرده و باعث تقویت مثانه می شود. با استفاده از این لیزر بی اختیاری ادرار درمان می شود.

مدت زمان لیزر واژینال

میزان نفوذ لیزر به واژن به حدی است که به بافت های عصبی آسیبی وارد نمی شود. جالب است بدانید مدت زمان این درمان حداکثر تا 10 دقیقه می باشد. این درمان نیاز به سه دوره ی درمانی با فاصله 6 هفته دارد و بعد از گذشت دوره هر سال درمان انجام شود.

افراد مناسب برای لیزر واژینال

1. افرادی که به طور کامل دچار شلی واژن نشده باشند.
  2. افرادی که تمایل دارند میزان ذت جنسی خود را افزایش دهند.
  3. افرادی که دارای بی اختیاری ادرار هستند.
  4. افرادی که می خواهند واژن سفت تری داشته باشند.
  5. خانم هایی که سابقه بارداری نداشته اند اما دارای واژن گشادی هستند.
  6. خانم هایی که دارای زایمان های متععد بوده و دچار شلی واژن شده اند.
  7. زنان یائسه ای که دچار خشکی واژن شده اند .

عوارض لیزر واژینال

طبق بررسی های انجام شده افرادی که از طریق لیزر واژینال درمان شده اند دچار عوارض جانبی نشده اند.

یک × 4 =