ماموپلاستی کاهنده

ماموپلاستی کاهنده جراحی کوچک کردن سینه در زنان می باشد. این جراحی پلاستیک مانند عمل بزرگ کردن سینه امروزه در بین زنان شایع می باشد .بزرگ بودن سینه درزنان نه تنها باعث کاهش اعتماد به نفس آنها می شود بلکه باعث بروز مشکلات جسمانی می شود . حجم زیاد بافت چربی در سینه باعث افزایش وزن شده و بر نواحی گردن و پشت تاثیرگذار است .اغلب افرادی که دارای سینه بزرگ هستند از درد در ناحیه گردن و پشت شکایت می کنند .

ماموپلاستی-کاهنده

علل بزرگی سینه

1. زایمان
  2. ارثی و مادرزادی
  3. بیماری

مزایای ماموپلاستی کاهنده

1. کاهش حجم اندازه و حجم سینه
  2. اصلاح افتادگی سینه
  3. خوش فرم کردن سینه
  4. از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری می شود.

افراد مناسب برای ماموپلاستی کاهنده

1. افرادی که دارای سینه های بزرگ هستند به طوری که تناسبی با سایر قسمتهای بدن ندارد.
  2. فردی که احساس درد در گردن، پشت و شانه ها به علت وزن زیاد سینه ها دارد.
  3. فردی که دارای عدم تقارن سینه می باشد به طوری که یکی از سینه ها بزرگتر از سینه دیگر می باشد .
  4. فردی که دارای التهاب و عفونت پوستی می باشد.
  5. در زمانی که فرد زمانی که سینه بند می بندد ردی از بند به رنگ سیاه بر روی سینه بر جای میماند.
  6. عدم انجام درست فعالیت های بدنی و ورزشی در فردی که دارای بزرگی سینه می باشد.
  7. در صورتی که فرد چینی در زیر سینه ها مشاهده کند.

سن مناسب ماموپلاستی کاهنده

انجام ماموپلاستی کاهنده محدودیت سنی ندارد ولی طبق نظر متخصصان بهتراست بعد از اتمام رشد سینه ها انجام شود.

محدودیت در ماموپلاستی کاهنده

یکی از عمل هایی که مانع از بارداری و شیردهی می باشد عمل ماموپلاستی کاهنده می باشد. برای افرادی که می خواهند بچه دار شوند بهتر است قبل از جراحی حتما با پزشک خود در این باره مشورت کنند. پزشک درباره تغییرات احتمالی سینه ها بعد از بارداری و شیردهی اطلاعاتی را به فرد می دهد. از آنجائیکه بارداری و شیردهی یکی از عوامل بزرگ شدن سینه می باشد در صورتی که قبل از بارداری این جراحی انجام شود تاثیری در اندازه سینه نخواهد داشت . معمولا جراح زیبایی زنان  به افراد توصیه می کند بعد از زایمان اقدام به این جراحی کنند.

16 − سیزده =