مراقبت بعد از عمل ترمیم واژن

جراحی زیبایی واژن از جمله جراحی زیبایی زنان برای جوانسازی ناحیه تناسلی می باشد . با جراحی زیبایی واژن می توان اشکالات ظاهری ان مانند افتادگی ،گشادی و رفع تیرگی وازن را برطرف کرد. عمل جراحی ترمیم واژن به منظور زیبایی ناحیه تناسلی می باشد که مانند هر جراحی دیگر نیاز به مراقبت های خاص توسط بیمار دارد . این مراقبت ها باعث بهبودی سریع تر و نتایج بهتر جراحی می شود . جراحی زیبایی واژن چند نوع دارد که شامل لابیاپلاستی ، واژینوپلاستی و.. می باشد که با توجه به نوع جراحی و برش ها مراقبت های بعد از آن نیز متفاوت می باشد که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم .

مراقبت های  بعد از جراحی زیبایی واژن

1. مصرف داروی مسکن با دوز بالا برای تسکین درد ناشی از جراحی در روز عمل
  2. در برخی از جراحی های زیبایی واژن مانند لیزر فرد هیچ دردی را احساس نمی کند و جراح برای انجام عمل از بی حسی موضعی استفاده نمی کند.
  3. بعد از جراحی به مدت یک هفته کاملا استراحت کنید.
  4. از انجام هرگونه ورزش و فعالیت سنگین تا 45 روز اجتناب کنید.
  5. تا یک ماه رابطه جنسی نداشته باشید.
  6. برای استحمام به مدت یک هفته از آب گرم استفاده نکنید.
  7. در بعد از جراحی همراه داشته باشید تا شما را تا منزل همراهی کند.
  8. برای کاهش تورم و درد ناشی از عمل از کمپرس یخ در طی 2 روز استفاده شود.
  9. بعد از جراحی زیبایی واژن از ژل مخصوص بانوان برای شستشوی ناحیه تناسلی استفاده کرده و آن را کاملا با سشوار خشک کنید.

10.برای جوش خوردن بخیه دو هفته نیاز می باشد ولی جذب کامل ان تا 2 ماه زمان می برد.

1. برای جلوگیری از یبوست از غذاهای ملین و نرم استفاده کنید زیرا یبوست درد ناشی از جراحی را افزایش می دهد.
  2. برای رفع خارش در ناحیه تناسلی از پماد کورتونی با دستور پزشک متخصص استفاده کنید.
  3. در صورتی که علائم بعد از جراحی مانند درد و تورم تا یک ماه ادامه داشت حتما با دکتر خود در میان بگذارید. استفاده از پماد تتراسایکلین در طی 2 دورز بعد از جراحی با دستور پزشک بلامانع می باشد.
  4. از داروهایی مانند کپسول و قرص که توسط پزشک تجویزش ده است به طور مرتب و به موقع مصرف کنید.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

• بعد از عمل لابیاپلاستی بافت دچارتورم می شود که در برخی از افراد ممکن است تا3 هفته تورم وجود داشته باشد که جای نگرانی نیست .
  • فرد نباید در مدت زمان طولانی بنشیند زیرا فشار به بخیه ها وارد می آورد و بهبودی را به تاخیر می اندازد .
  • در صورتی که دوچرخه سواری و اسب سواری می کند تا 3 هفته از این کار اجتناب شود .
  • تا 3 هفته نباید رابطه جنسی داشته باشند .

مراقبت های بعد از واژینوپلاستی

• تا 6 هفته بیماران نباید فعالیت سنگین یا ورزش حرفه ای کنند . البته پیاده روی و جابه جا کردن اجسام سبک مشکلی ایجاد نمی کند .
  • 2 روز بعد از جراحی زیبایی واژن می توانند استحمام کنند .
  • روزانه ناحیه خارجی تناسلی با ژل بانوان شستشو داده شود .
  • نشستن در آب گرم توصیه نمی شود زیرا باعث کشیده شدن بخیه ها می شود.
  • بهتر است بتدریج حرکت کنند .
  • توصیه می شود تا 4 هفته بعد از جراحی پاها را بسته نگه دارند تا از کشیدن و باز شدن بخیه ها جلوگیری شود .
  • بعد از 6 هفته بعد از جراحی می توانند رابطه جنسی داشته باشند .

البته ممکن است به دلیل شرایط جسمی هر فردی مدت زمانی که برای بهبودی و انجام فعالیت اشاره شد متفاوت باشد و بیشتر طول بکشد تا بخیه ها به طور کامل بهبود یابد .

هفده − سیزده =