آرشیو ماهانه: اکتبر 2018

درد بعد از ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یکی از اعمال جراحی شایع در بین افراد بخصوص در زنان می باشد .زیرا زنان بعد از زایمان دچار شلی شکم می باشند . تجمع ناهمگون در ناحیه شکم ، تاثیر منفی روی ظاهر فرد دارد .شکم و پوست افتاده به ورزش و رژیم لاغری هم مقاوم هستند . بنابراین تنها راه برای درمان این بیماران ابدومینوپلاستی است . با برش در ناحیه زیر شکم ایجاد می شود و پوست  چربی اضافی برداشته می شود . در این جراحی می توان عضلات شکم را سفت کرد . این مورد بخصوص در زنانی که زایمان داشته اند مهم است . زیرا زایمان باعث شل شدن عضلات شکم می شود . مقداری از برآمدگی چشم با این روش سفت کردن برطرف می شود.

درد-بعد-از-ابدومینوپلاستی

فرق لیپوماتیک با جراحی زیبایی شکم

در مواردی که پوست و چربی در ناحیه شکم زیاد بوده و شل می شود لیپوماتیک روش پیشنهادی نیست تنها با روش ابدومینوپلاستی می توان این چربی ها را برطرف کرد . زیرا لیپوماتیک تنها چربی های اضافی را خارج می کند و کاری به پوست اضافی ندارد . همچنین در این روش پزشک کاری به عضلات شکم ندارد بنابراین این ناحیه سفت نمی شود . بهترین راه حل معمولا بعد از زایمان ها ابدومینوپلاستی می باشد .

ورم بعد از ابدومینوپلاستی

بعد از عمل حدودا یک هفته بیمار باید به صورت خمیده راه برود . میزان اسکاری که برای هر بیمار متفاوت است . این موضوع به جنس پوست بیمار بستگی دارد . هرچه رنگ پوست سبزه تر باشد جای اسکار بیشتر نمایان است و هرچه روشن تر باشد کمتر جای اسکار باقی می ماند . ورم در ناحیه شکم بعد از عمل طبیعی است ولی خفیف می باشد در صورتی که فرد خونریزی مشاهده کند باید با پزشک خود در میان بگذارد .

بعد  از عمل به بیمار توصیه می شود از انجام ورزش های سنگین خودداری شود و در هفته اول تنها راه برود . بعد از 6 هفته فرد می تواند ورزش را شروع کند .برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر مه سا هادی فر جراح زیبایی زنان شماره ٢٦٤٥٩٥٧٣- ٢٦٤٥٩٣٨٢ تماس بگیرید. برای دیدن نمونه کارهای جراحی زیبایی سینه به  اینستاگرام مراجعه کنید.

گن بعد از ابدومینوپلاستی

تا 48 ساعت بعد از عمل پزشک دو درم در ناحیه شکم قرار می گیرد . بیمار باید بعد از عمل جراحی زیبایی شکم به مدت 6 هفته تا دو ماه باید گن مخصوصی استفاده کند .

رژیم غذایی بعد از ابدومینوپلاستی

برخی افراد تصور می کنند با انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی محدودیتی در خوردن و بی تحرکی ندارند . در صورتی که این تصور اشباه است و فرد نباید از غذاهای بسیار چرب و فست فود استفاده کند. مصرف ماهی و امگا 3 و ویتامین را در برنامه غذایی خود قرار دهید . مصرف آناناس تازه به بهبود زخم کمک فراوانی می کند.

ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی

هزینه جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم و پهلو

جراحی زیبایی شکم بعد از زایمان

درمان چاقی شکم

افراد  مناسب پروتز سینه

اندازه سینه در طول عمر تغییرات زیادی می کند و برای انجام این عمل زیبایی اقدامات زیادی مانند بزرگ کردن سینه، کوچک کردن سینه ، لیفت سینه انجام می شود.

در جراحی بزرگ کردن سینه از دو روش استفاده می شود:

• تزریق چربی
  • استفاده از پروتز

در روش تزریق چربی، از نواحی مختلف بدن که دارای چربی زیادی می باشد براشته می شود و سپس چربی آماده شده در زیر بافت چربی و پوست سینه تزریق می شود که معمولا نتایج خوب و زیبایی را به همراه دارد ولی نیاز به مراقبت های طولانی مدت دارد.

روش پروتز سینه شایع ترین روش می باشد که کاملا بدون زیان اند. این پروتزها متناسب با وضعیت بیمار مجاورت بافت پستان یادر زیرعضله سینه قرار می گیرند. در هر بیماری با توجه به شرایط و شکل سینه ای که او دارد، پزشک سعی می کند بهترین شکل، پروتز و قوام را برای بیمار انتخاب کند.

افراد -مناسب-پروتز-سینه

قرینه سازی سینه با پروتز

با گذاشتن سایزهای مختلف پروتز می توان اینکار را انجام داد. ولی گاهی اوقات این عمل کارایی لازم را ندارد و باید از روش های دیگری در کنار آن مانند تزریق چربی یا لیفت سینه استفاده کرد تا به این قرینگی کمک کند. برش هایی که برای تزریق پروتز روی سینه انجام می شود شامل:

برش دور سینه و برش زیر سینه

معمولا برش دورسینه برای کسانی که هم سینه آنها کوچک است و هم به دلیل حاملگی و شیردهی پوست آن شل شده، استفاده می شود.

برش زیرسینه معمولا در دختران جوانتر که سینه های کوچکی دارند، استفاده می شود.

کاندیدهای مناسب برای پروتز سینه

• کسانی که از ابتدا بافت سینه آنها به اندازه کافی خوب رشد نکرده است و سینه های کوچکی دارند یا اینکه پس از بارداری، زایمان و بچه دار شدن حجم زیادی از سینه خود را از دست می دهند و دچار شلی بافت سینه خود می شوند
  • کسانی که به علت رژیم های غذایی و کاهش وزن را تجربه کرده اند و حجم زیادی از بافت سینه خود را از دست داده اند یا اینکه هر دو سینه آنها قرینگی لازم را ندارد یا به هر علتی شخص از شکل اندازه و سایز سینه خود راضی نباشد.
در هر بیماری با توجه به شرایط و شکل سینه ای که او دارد، پزشک سعی می کند بهترین شکل، پروتز و قوام را برای بیمار انتخاب کند.برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر مه سا هادی فر جراح زیبایی زنان شماره ٢٦٤٥٩٥٧٣- ٢٦٤٥٩٣٨٢ تماس بگیرید. برای دیدن نمونه کارهای جراحی زیبایی سینه به  اینستاگرام مراجعه کنید.

باورهای غلط پروتز سینه

• پروتز چه در زیر عضله و چه در زیر بافت سینه با بافت سینه هیچ ارتباطی ندارد و بافت سینه دستکاری نخواهد شد و به همین علت همان قابلیتی که بافت سینه قبل از گذاشتن پروتز برای شیردهی داشته بعد از پروتز سینه هم خواهد داشت و هیچ منعی ندارد.
  • این پروتزها به تعویض نیاز ندارند .
  • هیچ برشی روی مجاری شیری و پستان ایجاد نمی شود بنابراین هیچ ارتباطی با شیردهی ندارد.
  • پروتزها نسبت به شدت نور آفتاب حساس می باشند، هرچه نور آفتاب بیشتر باشد احتمال آسیب به پروتز سینه بیشتر می باشد. همچنین کسانی که عمل پروتز سینه انجام داده اند استفاده از سولاریوم می تواند باعث بروز خطر در آنها شود.
  • شدت درد بستگی به نوع عمل جراحی ندارد و فقط بستگی به آستانه درد و تحمل فرد دارد. ممکن است برخی افراد آستانه درد بالاتری دارند و شدت درد در آنها کمتر است و بالعکس.
  • هیچ نوع ارتباطی بین سرطان با پروتز سینه وجود ندارد.

انواع پروتز سینه

پروتز سینه و شیردهی

تاریخ انقضا پروتز سینه

پروتز سینه و سرطان

ورم بعد از پروتز سینه

آیا می دانستید مهمترین پیشرفتی که در طول سالهای اخیر در زیبایی بخصوص در تناسب اندام اتفاق افتاده است ، استفاده از پرکننده ها می باشد . جالب است بدانید با گذر زمان علاوه بر اینکه بافت های چربی های بدن کاهش می یابد ، از حجم استخوان ها کاسته می شود که همه این موارد تاثیر منفی بر ظاهر فرد و زیبایی او می گذارد  . با پر کردن این حجم از دست رفته می توان زیبایی را به فرد بازگشت داد . به همین دلیل پیشرفت زیادی در جراحی های پلاستیک انجام شده و در طی سالهای اخیر تلاش بر این بوده است که میزان عوارض از جمله تورم ، اسکار ناشی از جراحی ها به حداقل برسد . این تکنیک های جدید باعث شده است نتایج جراحی نیز رضایت بخش و مطلوب باشد .

ورم-بعد-از-پروتز-سینه

انواع پرکننده های زیبایی

پر کننده ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد :

1. پر کننده های غیر قابل جذب

این روش به دلیل اینکه جزوی از بافت بدن نیستند جذب نمی شوند و به همین دلیل افراد تصور می کنند روش قابل قبولی نیست . در صورتی که اینطور نیست و برای افرادی که دارای بافت بسیارکمی هستند روش مناسبی است . از جمله این پرکننده ها ، پروتز سینه می باشد که برای افرادی که سینه خود را به علت سرطان از دست داده اند و نمی توان با پرکننده ای مانند چربی آن را پر حجم کرد کاربرد فراوانی دارد . همچنین فرمی که توسط این پرکننده ایجاد می شود ، به مراتب بهتر از سایر روش های پرکننده می باشد .

1. پر کننده های قابل جاذب

این نوع پرکننده ها از بافت خود بدن استخراج شده و به ناحیه ای از بدن که نیاز به بافت چربی است تزریق می شود . این روش به دلیل اینکه از بافت خود بدن می باشد ، سریع تر با بدن سازگار شده و ماندگاری بیشتری نسبت به پرکننده های غیرقابل جذب دارند . این روش برای نواحی از بدن مانند صورت کاربرد بیشتری دارد . به همین دلیل میزان استقبال مردم از این روش در سالهای اخیر رو به افزایش است . اما در مورد تزریق چربی به سینه باید گفت برای همه موارد کاربرد ندارد . تشخیص این موضوع توسط پزشک متخصص می باشد و نیاز به  نظر بیمار نمی باشد .

این تورم معمولا بین 2 تا 3 هفته وجود دارد و بعد از آن برطرف می شود . در صورتی که تورم بیش از مدت مذکور ادامه داشت و غیر طبیعی بود حتما با پزشک خود در تماس باشید.برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر مه سا هادی فر جراح زیبایی زنان شماره ٢٦٤٥٩٥٧٣- ٢٦٤٥٩٣٨٢ تماس بگیرید. برای دیدن نمونه کارهای جراحی زیبایی سینه به  اینستاگرام مراجعه کنید.

ورم بعد از پروتز سینه

تورم بعد از جراحی پروتز سینه طبیعی است و آن به دلیل برش ایجاد شده در عمل می باشد .حتی ممکن است کبودی در محل پروتز مشاهده کنید . این تورم معمولا بین 2 تا 3 هفته وجود دارد و بعد از آن برطرف می شود . در صورتی که تورم بیش از مدت مذکور ادامه داشت و غیر طبیعی بود حتما با پزشک خود در تماس باشید.

سوتین طبی بعد از پروتز سینه

بعد از بازکردن پانسمان ( دو روز بعد از جراحی ) پزشک به بیمار توصیه می کند از سوتین طبی استفاده کند . این سوتین برای جا به جا نشدن پروتز می باشد و تا دو هفته در 24 ساعت شبانه روز باید استفاده شود . بعد از این مدت یک ماه می توانید این سوتین را در 8 ساعت از شبانه روز استفاده کنید .

انواع پروتز سینه

پروتز سینه و شیردهی

تاریخ انقضا پروتز سینه

لیفت سینه

مراقبت های بعد از پروتز سینه

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی

ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه نوعی جراحی زیبایی است که برای بسیاری از خانم ها لازم است . زیرا حجم زیاد سینه فشاری زیادی به گردن و ستون فقرات وارد کرده و باعث ایجاد درد و ناراحتی در این نواحی می شوند . برخلاف باور بسیاری از مردم این عمل پیچیده نیست و راحت و سبک می باشد .

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی

مزایای عمل ماموپلاستی

• این عمل سرپایی می باشد و شب اول روز جراحی بیمار مرخص می شود و بعد از آن دردی ندارد .
  • ماموپلاستی به هیچ وجه باعث ایجاد سرطان نمی شود. بلکه می توان با این عمل در صورت وجود توده در سینه آنها را از بدن خارج کرد .
  • بالای 90 درصد افراد از این جراحی رضایت کامل دارند .

دوره نقاهت ماموپلاستی

باید به این نکته توجه داشت که حدودا 6 ماه بعد از عمل فرد می تواند نتیجه واقعی را مشاهده کند .

این عمل هیچ گونه عوارض جانبی در پی ندارد . دوره نقاهت بسیار کوتاه است و فرد در این مدت درد یا ناراحتی متحمل نمی شود .برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر مه سا هادی فر جراح زیبایی زنان شماره ٢٦٤٥٩٥٧٣- ٢٦٤٥٩٣٨٢ تماس بگیرید. برای دیدن نمونه کارهای جراحی زیبایی سینه به  اینستاگرام مراجعه کنید.

ماموپلاستی و شیردهی

در سینه عصب ها و بافت هایی مخصوص شیردهی وجود دارد اگر این بافت ها یا عصب ها به هر دلیلی آسیب ببیند مادر توان شیردهی خود را  به نوزاد از دست می دهد . یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد می پرسند اینست که بعد از جراحی کوچک کردن سینه می توان به نوزاد شیر داد ؟ این جراحی به روش های مختلفی انجام می شود . روش ها به نوع برش ها در نواحی مختلف سینه بستگی دارد . در صورتی که برش به صورتی باشد که نوک سینه یا آئولا ( هاله قهوه ای نگ دور سینه )جا به جا نشود آسیبی به بافت ها و عصب های مربوط به شیردهی وجود ندارد اما اگر آنها جا به جا شده و بر سینه بازسازی شده قرار بگیرد ممکن است آسیب کمی به عصب ها بزند اما شیردهی را متوقف نمی کند بلکه میزان شیردهی کاهش می یابد . به همین دلیل در صورتی که قصد دارید بعد از جراحی باردار شوید،  حتما با پزشک خود درمیان گذاشته و درباره روش مناسب از او مشورت بخواهید . در برخی موارد مشاهده شده که میزان شیر بعد از جراحی افزایش پیدا کرده است . این موضوع به دلیل آزادشدن هورمونی به نام واکسی توسین می باشد که در تولید و خروج شیر از سینه نقش مهمی دارد .

عوارض کوچک کردن سینه

بیشتر مردم تصور می کنند بعد از عمل ماموپلاستی دچار سرطان می شوند . این تصور اشتباه است و این عمل هیچ گونه عوارض جانبی در پی ندارد . دوره نقاهت بسیار کوتاه است و فرد در این مدت درد یا ناراحتی متحمل نمی شود .

جراحی زیبایی سینه

لیفت سینه