آرشیو روزانه: اکتبر 3, 2018

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی

ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه نوعی جراحی زیبایی است که برای بسیاری از خانم ها لازم است . زیرا حجم زیاد سینه فشاری زیادی به گردن و ستون فقرات وارد کرده و باعث ایجاد درد و ناراحتی در این نواحی می شوند . برخلاف باور بسیاری از مردم این عمل پیچیده نیست و راحت و سبک می باشد .

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی

مزایای عمل ماموپلاستی

• این عمل سرپایی می باشد و شب اول روز جراحی بیمار مرخص می شود و بعد از آن دردی ندارد .
  • ماموپلاستی به هیچ وجه باعث ایجاد سرطان نمی شود. بلکه می توان با این عمل در صورت وجود توده در سینه آنها را از بدن خارج کرد .
  • بالای 90 درصد افراد از این جراحی رضایت کامل دارند .

دوره نقاهت ماموپلاستی

باید به این نکته توجه داشت که حدودا 6 ماه بعد از عمل فرد می تواند نتیجه واقعی را مشاهده کند .

این عمل هیچ گونه عوارض جانبی در پی ندارد . دوره نقاهت بسیار کوتاه است و فرد در این مدت درد یا ناراحتی متحمل نمی شود .برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با دکتر مه سا هادی فر جراح زیبایی زنان شماره ٢٦٤٥٩٥٧٣- ٢٦٤٥٩٣٨٢ تماس بگیرید. برای دیدن نمونه کارهای جراحی زیبایی سینه به  اینستاگرام مراجعه کنید.

ماموپلاستی و شیردهی

در سینه عصب ها و بافت هایی مخصوص شیردهی وجود دارد اگر این بافت ها یا عصب ها به هر دلیلی آسیب ببیند مادر توان شیردهی خود را  به نوزاد از دست می دهد . یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد می پرسند اینست که بعد از جراحی کوچک کردن سینه می توان به نوزاد شیر داد ؟ این جراحی به روش های مختلفی انجام می شود . روش ها به نوع برش ها در نواحی مختلف سینه بستگی دارد . در صورتی که برش به صورتی باشد که نوک سینه یا آئولا ( هاله قهوه ای نگ دور سینه )جا به جا نشود آسیبی به بافت ها و عصب های مربوط به شیردهی وجود ندارد اما اگر آنها جا به جا شده و بر سینه بازسازی شده قرار بگیرد ممکن است آسیب کمی به عصب ها بزند اما شیردهی را متوقف نمی کند بلکه میزان شیردهی کاهش می یابد . به همین دلیل در صورتی که قصد دارید بعد از جراحی باردار شوید،  حتما با پزشک خود درمیان گذاشته و درباره روش مناسب از او مشورت بخواهید . در برخی موارد مشاهده شده که میزان شیر بعد از جراحی افزایش پیدا کرده است . این موضوع به دلیل آزادشدن هورمونی به نام واکسی توسین می باشد که در تولید و خروج شیر از سینه نقش مهمی دارد .

عوارض کوچک کردن سینه

بیشتر مردم تصور می کنند بعد از عمل ماموپلاستی دچار سرطان می شوند . این تصور اشتباه است و این عمل هیچ گونه عوارض جانبی در پی ندارد . دوره نقاهت بسیار کوتاه است و فرد در این مدت درد یا ناراحتی متحمل نمی شود .